| |
|
Osobní rovina melancholie
Kubátová, Veronika ; Zapletal, Aleš (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Osobní rovina melancholie. Toto téma již od samého počátku vycházelo z podstaty, že se tato práce bude dotýkat mně osobně a bude vycházet z podstaty mé osobnosti a navazovat na mé předchozí přístupy k malbě, jež se formovaly během předchozích studií. Mým cílem bylo vytvořit abstraktní malby, které svým významem souzní i s materiálovou podstatou a jsou schopny tyto prostředky ukázat v procesu práce.
|
|
Domov jako místo rituálů / Nevstupovat prosím! / Zóna domova
Kubátová, Veronika ; Baráčková, Daniela (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Tématikou panelových domů a sídlišť jsem se zabývala ještě donedávna. Zajímala mě především jejich estetika. Řád, mřížka a jistá pravidelnost a opakovatelnost. Zároveň mě, ale vždy zajímaly i jeho sociální konotace a to především z důvodu, že v těchto místech sama bydlím. Postupně mě začaly mnohem více zajímat témata spojená s mým vlastním domovem. A tak jsem se od obecných témat přesunula ryze na půdu vlastní zkušenosti. Co však tvoří můj domov? Domov je místo, které v naší společnosti má naprosto zásadní význam. Domov tvoří lidé, rodina. Lidé jej mají spojený s mnoha rituály, které provází jejich život často bez toho aniž by je za ně skutečně považovali. Díky těmto rituálům mimo jiné zvládáme každodenní příval pozitivních i negativních vlivů okolí a vyrovnáváme se s nimi různými způsoby. Ranní káva, čištění zubů, zapálit si svíčku, utřít prach, napustit si vanu, rozprášit vodu na květiny apod. Rovnováha je klíčem ke všemu co děláme. A právě tyto rituály spojené s domovem a osobním prostorem bych chtěla v této práci analyzovat, dokumentovat a zpracovávat. Výsledná závěrečná diplomová práce bude složena z volné série maleb s možnými intervencemi a přesahy do videa či instalace apod.
|
| |
|
Domov jako místo rituálů / Nevstupovat prosím! / Zóna domova
Kubátová, Veronika ; Baráčková, Daniela (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Tématikou panelových domů a sídlišť jsem se zabývala ještě donedávna. Zajímala mě především jejich estetika. Řád, mřížka a jistá pravidelnost a opakovatelnost. Zároveň mě, ale vždy zajímaly i jeho sociální konotace a to především z důvodu, že v těchto místech sama bydlím. Postupně mě začaly mnohem více zajímat témata spojená s mým vlastním domovem. A tak jsem se od obecných témat přesunula ryze na půdu vlastní zkušenosti. Co však tvoří můj domov? Domov je místo, které v naší společnosti má naprosto zásadní význam. Domov tvoří lidé, rodina. Lidé jej mají spojený s mnoha rituály, které provází jejich život často bez toho aniž by je za ně skutečně považovali. Díky těmto rituálům mimo jiné zvládáme každodenní příval pozitivních i negativních vlivů okolí a vyrovnáváme se s nimi různými způsoby. Ranní káva, čištění zubů, zapálit si svíčku, utřít prach, napustit si vanu, rozprášit vodu na květiny apod. Rovnováha je klíčem ke všemu co děláme. A právě tyto rituály spojené s domovem a osobním prostorem bych chtěla v této práci analyzovat, dokumentovat a zpracovávat. Výsledná závěrečná diplomová práce bude složena z volné série maleb s možnými intervencemi a přesahy do videa či instalace apod.
|
|
Faraonci: místo, prostor a lokální identita obyvatel sídliště Stodůlky
Lehečka, Michal ; Novotná, Hedvika (vedoucí práce) ; Gibas, Petr (oponent)
Ve své diplomní práci se na základě kvalitativní analýzy narativních biografických rozhovorů a sebraného materiálu ze zúčastněného a nezúčastněného pozorování snažím interpretovat to, jakým způsobem jednotliví narátoři konceptualizují svoji lokalitu bydliště - sídliště Stodůlky - jako místo či prostor. Zajímá mne tedy to, jakým způsobem narátoři do své žité lokality zasazují sebe sama a jaké hranice a členění svojí žité lokalitě skrze konceptualizace připisují. Tato analýza volně vychází z teoretického členění na místo a prostor učiněného například Ericem Hirschem nebo Maruškou Svašek. Následně jsem se pokusil interpretovat pojímání sídliště jako místa a prostoru na základě současných konceptů pracujících s lokální identitou. Zajímalo mne, zdali se na základě výpovědí narátorů dá hovořit o tom, že konceptualizace poukazují na sociálně vyjednávanou lokální identitu. Zároveň jsem se pokusil nastínit, jak ve výpovědích narátorů vystupuje sídliště Stodůlky jako "domov". V souladu s Maruškou Svašek jsem pak pracoval se třemi formami identity - teritorializovanou, reteritorializovanou a deteritorializovanou, které pracují s pojmem identity převážně v symbolickém významu.
|
|
Osobní rovina melancholie
Kubátová, Veronika ; Zapletal, Aleš (oponent) ; Artamonov, Vasil (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Osobní rovina melancholie. Toto téma již od samého počátku vycházelo z podstaty, že se tato práce bude dotýkat mně osobně a bude vycházet z podstaty mé osobnosti a navazovat na mé předchozí přístupy k malbě, jež se formovaly během předchozích studií. Mým cílem bylo vytvořit abstraktní malby, které svým významem souzní i s materiálovou podstatou a jsou schopny tyto prostředky ukázat v procesu práce.
|